​Lucas Curvelo ​Kelp

Min erindring er skrevet i forbindelse med et samarbejde mellem min skole, som er Tagensbo Skole og Københavns Museum og Københavns Stadsarkiv. Her er min fortælling om min barndom.

Med skolen på Bornholm

Da vi lige var kommet i 6. klasse i august måned, skulle vi efter nogle dage på lejr skole. Vi skulle til Bornholm i 5 dage. Vi tager på lejrskole hvert år i august, når vi kommer i skole igen efter sommerferien.

Jeg stod op klokken 3 om morgenen og skulle med en af mine klasse kammerater, Charlie, og hans mor i deres bil. Jeg tog mit tøj på, spiste morgenmad, børstede tænder, tog min kuffert og ventede på min mor, hun var, som sædvanligt, lang tid til at blive klar. Da min mor endelig var blevet klar, havde Charlie allerede ringet en gang, men vi kom ud og ind i bilen, og så kørte vi af sted til Københavns hovedbanegård.

Senere kom vi til hovedbanegården og skulle mødes med klassen ved McDonald’s. Nogle af vores klassekammerater var der, men efter et stykke tid var alle dem, der skulle med, endelig kommet. Vi sagde farvel til vores forældre, og så kunne vi gå over til bussen. Vi kom ind i bussen og kørte så i halvanden eller to timer til Ystad. I bussen spillede vi SP eller K, som er en leg, hvor du skal sige ”SP eller K” til en fra legen, og så skal de vælge sandhed, procent eller en konsekvens, hvis personen sige ”S”, skal du spørge om noget, og så skal de svare. Hvis de siger ”P”, skal du vælge nogen eller noget og spørge om, hvor mange procent de kan lide det eller den. Og hvis de så siger ”K”, skal du sige, hvad de skal gøre, og så skal de gøre det. Der var også nogle af os, der spillede pokemon GO®.

Da vi kom til Ystad, skulle vi tage færgen til Bornholm. I færgen var der små butikker, hvor man kunne købe ting som slik, men vi fik ikke engang lov til at rejse os op. En fra min klasse, der hed Salsabil, kastede op på færgen, og hun sad lige bag mig, FØJ!!!.  Vi sejlede i omkring halvanden time.