Maria Anastasia Kakaroube

Maria fortæller i et interview om et feriebesøg ved sin familie i Grækenland. Gør ejerskabskrav på erindring

Laura Boelskifte går i 7. klasse på Grindsted Privatskole og har skrevet følgende på baggrund af et interview med Maria Anastasia Kakaroube i forbindelse med klassens deltagelse i Giv det videre 2017.

Øen der hed Kefallinia

Jeg var 7 år og jeg skulle på ferie med mine to store søster vi skulle til en ø der hedder Kefallinia. Vi skulle flyve fra Hamborg til Wien og fra Wien til Kefallinia det var en ferie hvor vi skulle ned og besøg vores familie der boede i Grækenland, min kusine og tante kom også på besøg i nogle af dagene.

Ferie turen til Grækenland

Det startede med at jeg skulle på ferie med mine to store søstre vi skulle til Grækenland ned og besøge vores familie. Vi skulle flyve fra Hamborg så da kl. ca. var 15:00-16:00 kørte min forældre os til Hamborg da vi kom til Hamborg skulle vi sige farvel til vores forældre da vi kom ind i lufthaven skulle vi check ind da vi havde check ind skulle vi vider igennem security da vi var kommet igennem det skulle vi finde det sted hvor vi skulle flyve fra vi skulle flyve kl. 19:00 ca. vi sad og ventede på at vi kunne komme ud i flyet lidt efter kunne vi gå op og vise vores billet til hende der stod og tog imod billetterne vi skulle vente på en bus som kunne køre os ud til vores fly fordi at der var så mange fly så man skulle køre med bus ud til de fleste fly der var også nogle der var heldig der slet ikke skulle med bus der bare skulle gå lige ud i flyverne.

Da vi var kommet ind i flyet skulle vi finde vores pladser vi fandt ud af at vi havde bestilt nogle billetter hvor der var en der skulle side i mellem os så jeg sad sammen med min mellemste søster og ved siden af hende sad der en tysker som min mellemst søster snakkede med og ved siden af ham sad min største søster det var fint nok for jeg sov hele vejen der over så turen var ikke så lang fordi jeg havde sovet hele vejen der over.

Da vi have fået vores bagages gik vi ud af lufthaven fordi der stod vores onkel og ventede på os han kørte os hjem til vores bedsteforældre det var sent så da vi kom hjem fik vi sagt hej til vores bedsteforældre og der efter gik vi i seng så vi var klar til en ny dag. Hver morgen kom der en morgenmads bod ud foran min bedstemor og bedstefar og det duftede bare så godt. Så hver morgen købte min bedstefar nået til os, jeg fik normalt en crossaint og nogle fletninge kiks, som smagte af kanel men man kan kun få dem i Grækenland. Da kl var 17 gik vi ned til et minimarked og købte en is til os alle sammen. Kl 19 gik vi ned på platia som var en stor legeplads for mange forskellige aldre, alle kom ned med deres børn eller deres søskende hver aften for at lege med alle de andre børn der også var der. Min ende søster spillede kort med hendes gamle venner op at en forende af en bil, jeg gyngede og legede med de andre slev om jeg ikke kunne græsk men det var stadig meget hyggelig at lege med dem.

Aften efter gik vi ned på en græsk rasturang og fik en rat der hedder gyros som er det bedste mad man kan få i Grækenland det smagte så godt.

Efter to uger skulle vi hjem til Danmark vores bedsteforældre kørte os ud til lufthavnen da vi var kommet i flyet sad var sammen og vi havde fået en plads ved vinduet da vi var lettede og var helt oppe i luften fik jeg det dårligt og kastede op ud over det hele og min ene søster fandt en pose til mig det var en lange tur hjem fordi jeg kunne ikke sove og jeg havde det dårligt da vi kom til Hamborg var vores forældre kommet jeg var glad for at se min mor og far igen vi kørte hjem fra Hamborg det var dejlig at komme hjem til sit eget værelse.