Klara Marie Broksø

Ferieminder fra Rhodos, hvor jeg oplevede en masse ting og mødte en masse søde mennesker. Gør ejerskabskrav på erindring

Klara Marie Broksø går på Trekløverskolen og har skrevet en erindring i forbindelse med klassens deltagelse i Giv det videre 2017s skolekonkurrence.

Min ferie til Rhodos

Da jeg var ca. 10 år, var jeg på min første tur til Rhodes på hotel Marietta. Vi var i lufthavnen tidligt om morgenen ca. kl.6-7 stykker. Da vi ankom til hotellet kom ejeren af hotellet hen til os, hun var en meget glad og sød dame. Hun er i 30erne og har hotellet sammen med sin mor som står i køkkenet, hendes far der griller og hendes storebror som står i baren, sammen med hendes mand. Vi blev vist op på meget vores værelse, hvilket ikke var vores værelse så vi skulle flytte værelse, men det gjorde ikke noget for det andet var meget bedre. Da vi havde pakket ud og sovet lidt gik vi ned og spiste morgenmad, og da vi havde spist hoppede vi i poolen. Dagen efter lejede vi en bil og kørte til stranden, vi kørte også til en by som bliver kaldt ¨den gamle by¨ det var lidt ligesom en borg når man gik ind, meget flot, der var en masse butikker og restauranter ned igennem gaderne. De var lidt irriterende dem der havde restauranterne, for de prøvede hele tiden og lokke en ind. Men vi spiste og så gik vi ud af den gamle by og ud på gaden, da vi var gået lidt hen af gaden så vi at man kunne komme ud og sejle i en båd med glas bund, så man kunne se alt det der var i vandet. Da vi var færdige kørte vi hjem igen, og spiste aftensmad på hotellet (det er bare det bedste mad😉). Næste dag gik vi ned til poolen og slappede af og så kom der en englænder hen til mig og spurgte hvad mit navn var og jeg blev bare genert for jeg vidste jo ikke hvad hun sagde så jeg gik bare min vej, så det var lidt pinligt.

Nu springer jeg frem til anden sidste dag så det ikke bliver for kedeligt!

Anden sidste dag var der et eller græker aften, kan ikke helt huske hvad det hed, hvor der kom 4-5 græker der lavede danseshow men ikke bar sådan normal dans som hip hop og sådan, men det var selvfølgelig en græsk danse stil, da de havde vist hvad de kunne skulle alle gæsterne op og danse og det var så hyggeligt og sjov. Det er bare en stor familie der nede de fleste gæster kommer der ned hvert år og nogle var med til deres bryllup. Så når du kommer derned er du en del af den familie de har.

Nå det var lidt om min ferie til Rhodes, håber at det var lidt spændende😊